AFAFCI la Cluj, pentru trei zile capitala antreprenoriatului feminin
Afafci Brașov a participat la Conferinta anuală a Coaliției Asociațiilor Femeilor de Afaceri (CAFA) din România, eveniment care s-a desfășurat în perioada 25-27 mai 2023, la Cluj –Napoca.
Tema centrală a conferinței a fost: „Solidaritatea femeilor de afaceri în context global. Capitalul uman și importanța lui”.
„Am fost onorate și încântate să împărtășim, cu această ocazie, cu colegele noastre din toată țara, experiența noastră cu proiectul «Liderii de mâine în Țara Făgărașului». Una dintre temele conferinței a fost despre capitalul uman, astfel că proiectul AFAFCI, ajuns la a V-a ediție, pe care tocmai l-am încheiat, este un exemplu de bună practică în ceea ce privește păstrarea resursei umane la noi acasă. Efortul și viziunea noastră cu realizarea acestui proiect au fost apreciate, alte asociații de femei de afaceri din țară dorind să replice acest format de proiect la ele acasă. Ne-a bucurat acest anunț, pentru că împreună suntem mai puternice și putem genera schimbarea de care avem cu toții nevoie”, a declarat președinta AFAFCI Brașov, Gina Similie.
Schimbul de bune practici, identificarea problemelor din mediu de business, inițiativele și propunerile legislative pentru rezolvarea acestora, sunt doar câteva dintre lucrurile care dau valoare și importanță majoră unei astfel de conferințe.
Reamintim că AFAFCI Brașov este membră fondatoare a CAFA și face parte din această mare familie de aproape de 20 ani.
Redăm mai jos o parte din comunicatul de presă al organizatorilor acestui eveniment care în fiecare an se desfășoară în unul dintre orașele în care activează membrele CAFA. Anul acesta, femeile de afaceri din Cluj au fost gazdele evenimentului la care au partciipat aproape 200 de persoane din toată țara:
***
Asociația Femeilor de Afaceri Cluj, în calitate de membră a Coaliției Asociațiilor Femeilor de Afaceri din România (CAFA), a organizat la Cluj-Napoca, în perioada 25-27 mai 2023, Conferința Anuală CAFA cu tema „Solidaritatea femeilor de afaceri în context global. Capitalul uman și importanța lui”. Sesiunile conferinței au avut loc la Radisson Blu Hotel Cluj și au reunit femei antreprenor din organizațiile membre C.A.F.A., precum și alte reprezentante de succes ale antreprenoriatului feminin și invitați speciali din mediul de afaceri, administrativ și cultural.
„Prin intermediul acestei conferințe am urmărit să creăm punți de legătură și să consolidăm parteneriatele dintre noi, membrele Coaliției Asociațiilor Femeilor de Afaceri din România, precum și cele cu mediul economic, administrativ, cultural, universitar, sportiv, politic. Mesajul nostru a fost unul de solidaritate în diversitate pentru vremurile prin care trecem acum. Ca gazde și organizatoare, ne-am dorit și să subliniem importanța orașului nostru ca ecosistem al inovării și ca important centru economic, turistic și cultural. A fost o ocazie pentru noi să promovăm valorile din cadrul AFA – excelența, seriozitatea, onestitatea, integritatea și spiritul civic – în așa fel încât să fie respectate atât în mediul de afaceri, cât și în societate. Doar împreună putem să construim comunități puternice”, a declarat Mihaela Rus, președinte fondator AFA Cluj.
O parte importantă a Conferinței CAFA a reprezentat-o găsirea de soluții concrete la provocările actuale în contextul post-pandemic și cu preconizarea unei noi crize economice și globale. În cadrul lucrărilor au fost propuse șase inițiative pentru îmbunătățirea mediului economic; acestea au primit votul coaliției și vor fi promovate mai departe ca punct de plecare pentru viitoare schimbări legislative. Temele inițiativelor sunt următoarele:
- Compensarea sumelor de recuperat din concediile medicale cu sumele de plata către Bugetul Asigurărilor Sociale și de Sănătate;
- Facilități acordate angajatorilor pentru reîncadrarea în muncă a persoanelor revenite din concediul de îngrijire a copilului;
- Stabilirea unui termen de 30-60 zile necesar pentru implementarea normelor de aplicare și a formularelor/declarațiilor în relația cu autoritățile, de la data publicării în monitorul oficial;
- Parteneriat în relația antreprenorului cu Statul, respectiv previziune și predictibilitate în orice control sau inspecție;
- Menținerea facilităților fiscale pentru angajatorii care au implementat și utilizează telemunca; indexarea valorii indemnizației deductibile în acord cu necesitățile reale ale pieței;
- Construirea unei forțe de muncă echilibrate și durabile: orientarea în carieră pentru tineri și integrarea activă a seniorilor în economie.
În completarea dezbaterilor, în cadrul cocktailului de gală al conferinței reprezentanți ai mediului universitar, economic și administrativ din Cluj-Napoca au primit distincția „Oameni remarcabili” pentru contribuția la dezvoltarea comunității clujene.
Despre AFA Cluj
Una dintre cele mai longevive organizații de acest fel din România, Asociația Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj a fost înființată în anul 2004 și este formată din femei cu afaceri proprii, cu funcții de conducere în diverse companii sau care activează în profesii liberale. Printre proiectele desfășurate de AFA Cluj se numără: „CuGeT – Olimpiada de cultură generală a tinerilor clujeni”, „Gala Excelenței la Feminin”, „Clujul are atitudine!”, „Ore în Dar”, „Mini-biblioteci pentru sănătate”, „Un oraș pentru o grădină”, conferințele SHEnspire.
Coaliția Asociațiilor Femeilor de Afaceri din România (CAFA) a fost înființată tot în 2004, în conformitate cu obiectivul asociațiilor membre de a promova antreprenoriatul și interesele femeilor de afaceri.